Претражи овај блог

Sastav, organizacija i nadležnosti organa i funkcionera Udruženja

,,CENTAR ZA STRATEŠKE KOMUNIKACIJE – STRATKOM CENTAR ”

Član 1.
Ovim Statutom uređuju se:

1. CILjEVI
  • Oblast ostvarivanja ciljeva
  • Ciljevi udruženja
  • Način ostvarivanja ciljeva
  • Naziv i sedište
  • Uslovi i način učlanjivanja i prestanka članstva
  • Prava, obaveze i odgovornost članstva
  • Unutrašnja organizacija
  • Skupština udruženja
  • Upravni odbor
  • Nadzorni odbor
  • Stručni savet
  • Obrazovni odbor
  • Direktor udruženja
  • Izvršni direktor udruženja
  • Generalni sekretar udruženja
  • Osnivanje drugih organa i radnih tela

UNUTRAŠNjA ORGANIZACIJA

Član 15.
Organi Udruženja su Skupština, Upravni odbor, Stručni savet, Nadzorni odbor, i Obrazovni odbor.
Skupština Udruženja i Upravni odbor mogu formirati i druge stalne ili privremene organe Udruženja, odnosno birati druge funkcionere Udruženja i propisivati njihove nadležnosti, u skladu sa statutom predviđenim ciljevima Udruženja.
Prilikom formiranja novih organa Udruženja, odnosno izbora novih funkcionera, Skupština, odnosno Upravni odbor su dužni da propišu način izbora i razrešenja članova, način odlučivanja u okviru organa, odnosno prava i dužnosti funkcionera.
Skupština može odlučiti da pojedine poslove Statutom određenih organa i funkcionera privremeno obavljaju drugi organi i funkcioneri Udruženja.
Funkcioneri Udruženja su Direktor, Izvršni direktor, Generalni sekretar, Predsedavajući Stručnog saveta, Predsedavajući Nadzornog odbora i Predsedavajući Obrazovnog odbora.
Funkcioner Udruženja nema pravo na naknadu po osnovu obavljanja funkcije u Udruženju, ali ima pravo na naknadu putnih i drugih troškova ukoliko su za tu svrhu obezbeđena sredstva u budžetu Udruženja.
Funkcioneru Udruženja koji je angažovan u nekom svojstvu na projektu Udruženja pripada budžetom projekta utvrđena naknada za obavljanje tog posla.


SKUPŠTINA UDRUŽENjA


Član 16.
Skupštinu Udruženja čine svi njegovi članovi.
Skupština je zadužena za upravljanje – određuje politiku, vrši nadzor i strateški vodi organizaciju.
Skupština se redovno sastaje jednom godišnje. Vanredna sednica Skupštine može se zakazati na obrazloženi predlog Upravnog odbora, kao i na inicijativu najmanje jedne trećine članova skupštine.
Inicijativa se podnosi Upravnom odboru u pisanom obliku i u njoj se moraju navesti pitanja čije se razmatranje predlaže.
Sednicu skupštine saziva predsednik Upravnog odbora, pisanim obaveštenjem o mestu i vremenu održavanja skupštine i predlogu dnevnog reda. Sednicom predsedava lice koje bude, javnim glasanjem, izabrano na početku sednice.
Skupština:
1) donosi petogodišnji, trogodišnji i godišnji plan i program rada Udruženja
2) bira i razrešava lice ili lica ovlašćena za zastupanje
3) usvaja Statut, kao i izmene i dopune Statuta
4) usvaja druge opšte akte Udruženja
5) bira i razrešava članove Upravnog odbora
6) razmatra i usvaja, najmanje jednom godišnje, izveštaj Upravnog odbora
7) razmatra i usvaja finansijski plan i izveštaj
8) odlučuje o statusnim promenama i prestanku rada udruženja
9) odlučuje o udruživanju u saveze i druge asocijacije u zemlji i inostranstvu.
Skupština punopravno odlučuje ako je prisutna najmanje jedna polovina članova.
Skupština odlučuje većinom glasova prisutnih članova.
Za odluku o izmenama i dopunama Statuta, statusnim promenama i prestanku rada Udruženja neophodna je dvotrećinska većina glasova prisutnih članova.


UPRAVNI ODBOR


Član 17.
Upravni odbor je izvršni organ udruženja, koji se stara o sprovođenju ciljeva Udruženja, koji su utvrđeni ovim Statutom i odlukama Skupštine.
Upravni odbor ima tri člana, koje bira i opoziva Skupština.
Direktor, Izvršni direktor i Generalni sekretar Udruženja su članovi Upravnog odbora po službenoj dužnosti.
Upravni odbor:
1) rukovodi radom Udruženja između dve sednice Skupštine i donosi odluke radi ostvarivanja ciljeva Udruženja;
2) organizuje redovno obavljanje delatnosti Udruženja;
3) poverava posebne poslove pojedinim članovima;
4) donosi finansijske odluke;
5) odlučuje o pokretanju postupka za izmene i dopune Statuta, sopstvenom inicijativom ili na predlog najmanje pet članova Udruženja i priprema predlog izmena i dopuna, koji podnosi Skupštini na usvajanje;
6) odlučuje o pokretanju postupka za naknadu štete u slučajevima iz člana 25. stav 2. Zakona o udruženjima i, po potrebi, određuje posebnog zastupnika udruženja za taj postupak;
7) organizuje i rukovodi marketinškom i privrednom delatnošću Udruženja
8) utvrđuje i sprovodi sistem i kalendar aktivnosti udruženja
9) odlučuje o drugim pitanjima za koja nisu, zakonom ili ovim statutom, ovlašćeni drugi organi Udruženja.
Upravni odbor punovažno odlučuje ako su prisutna najmanje dva člana. Odluka je punovažna ako su oba člana glasala za nju.
Odlučivanje u Upravnom odboru može biti i elektronsko, o čemu se vodi zapisnik. Sastanci i sednice Upravnog odbora mogu biti održane putem telefona i interneta o čemu se vodi zapisnik, koji svojim potpisom nadnadno verifikuju članovi Upravnog odbora.

Član 18.
Upravni odbor je zadužen za rukovođenje – upravljanje svakodnevnim radom organizacije.
Pod rukovođenjem se podrazumeva transparentan proces donošenja odluka u kojem vođstvo Udruženja na efektivan i odgovoran način, usmerava svoje resurse i sprovodi svoja ovlašćenja na osnovu zajedničkih vrednosti.
Upravni odbor ima tri člana: Direktora, Izvršnog direktora i Generalnog sekretara koje bira i opoziva Skupština.
Direktor i Izvršni direktor su ovlašćeni zakonski zastupnici Udruženja.
Mandat članova Upravnog odbora traje četiri godine i mogu se ponovo birati na istu funkciju.


NADZORNI ODBOR


Član 19.
Nadzorni odbor kontroliše finansijsko poslovanje Udruženja i o uočenim nepravilnostima, bez odlaganja, obaveštava Upravni odbor.
Nadzorni odbor ima tri člana koje bira Skupština. Mandat članova nadzornog odbora traje tri godine i mogu biti ponovo birani.
Nadzorni odbor podnosi izveštaj na svakoj sednici Skupštine.
Nadzorni odbor se sastoji od tri (3) člana i odlučuje većinom glasova.
Nadzorni odbor bira predsedavajućeg, ukoliko to Skupština nije učinila prilikom izbora članova, koji zakazuje sednice Nadzornog odbora, rukovodi sednicama i odlučuje o drugim pitanjima u vezi sa radom tog tela, u skladu sa Statutom.
Članovi Nadzornog odbora ne mogu istovremeno biti i članovi Upravnog odbora.
Skupština bira članove Nadzornog odbora na period od 3 godine.
U Nadzorni odbor mogu se birati i lica koja nisu članovi Udruženja.
Nadzorni odbor vrši nadzor nad radom Upravnog odbora.
Nadzorni odbor vrši i sve druge poslove odlučivanja u pogledu tvrdnji o povredi prava članova udruženja i kontrole rada organa udruženja, kada drugi organ ili funkcioner nije za to određen Statutom.
Do formiranja Nadzornog odbora njegove poslove vrši neposredno Skupština udruženja.
Nadzorni odbor vrši evaluaciju rada udruženja, na način da potvrđuje da udruženje efikasno ispunjava svoju neprofitnu misiju. Nadzorni odbor se stara da se rezultati evaluacije primenjuju na najprimereniji način.
Nadzorni odbor se stara da rezultati evaluacije, bilo interne bilo eksterna, budu uključeni u proces planiranja rada Udruženja.


STRUČNI SAVET


Član 20.
Stručni savet Udruženja (u daljem tekstu Savet) je sastavljen od priznatih stručnjaka iz oblasti u kojima udruženje deluje, sa ciljem da savetodavnim i stručnim radom potpomaže delovanje udruženja, odnosno javnim delovanjem zagovara rrealizaciju ciljeva udruženja kod donosioca odluka ili u opštoj javnosti.
Savet je savetodavno telo Udruženja, koje čine članovi i simpatizeri Udruženja.
Savet može imati do 11 članova.
Savet se sastaje po potrebi, najmanje jednom godišnje, a na poziv Upravnog odbora udruženja.
Predlog sastava Saveta daje Upravni odbor, kao i sami članovi saveta.
Odluku o članstvu u savetu donosi Skupština, a na konačan predlog Direktora Udruženja.

Član 21.
Članove Saveta mogu izabrati i razrešiti Skupština i Upravni odbor, a na predlog Upravnog odbora, bilo kog člana na zasedanju Skupštine, Predsednika ili samih članova Saveta.
Predsedavajućeg Saveta može izabrati Skupština ili sami članovi Saveta na sednici.
Savet se sastaje prema potrebi, a njegove sednice zakazuje Predsedavajući Saveta ili Direktor Udruženja.
Savet ima i ulogu da daje preporuke drugim organima Udruženja sa ciljem uspešnijeg ostvarivanja postojećih programa Udruženja, kao i u pravcu razvoja novih programa, a sve u skladu sa definisanim ciljevima Udruženja.
Drugi organi su dužni da razmotre preporuke Saveta u roku od 15 dana i da odgovore na njih ako Savet to zahteva.
Drugi organi Udruženja pozivaju članove Saveta, stručnjake za oblasti koje su u pitanju, da daju mišljenje o pitanjima od značaja za sprovođenje pojedinih projekata ili planiranih aktivnosti.
Članovi Saveta po pozivu učestvuju u radu sednica Upravnog odbora.
Najviše jedan član Saveta, koga odredi Skupština ili Savet Udruženja ima pravo da bude stalni predstavnik Saveta na sednicama Upravnog odbora, bez prava odlučivanja.

Član 22.
Savet autonomno određuje način svog rada.
Savet donosi u pisanoj formi svoj stručni stav većinom glasova članova, uz pravo na izdvojeno mišljenje.
Stručni stav saveta moše biti: preporuka i stručno mišljenje.
Stručni stav Saveta nije obavezujući za Upravni odbor Udruženja.


OBRAZOVNI ODBOR


Član 23.
Obrazovni odbor Udruženja (u daljem tekstu Odbor) se bavi pitanjima koja se tiču edukacije.
Obrazovni odbor sačinjavaju predsednik obrazovnog odbora, i članovi obrazovnog odbora iz redova profesora, nastavnika, predstavnika obrazovnih institucija, učenika, studenata i uglednih građana.
Odbor je savetodavno telo Udruženja, koje čine članovi i simpatizeri Udruženja.
Odbor može imati do 11 članova.
Odbor se sastaje po potrebi, najmanje jednom godišnje, a na poziv Upravnog odbora udruženja.
Predlog sastava Odbora daje Upravni odbor, kao i sami članovi Odbora.
Odluku o članstvu u savetu donosi Skupština, a na konačan predlog Direktora Udruženja.


ZASTUPNICI UDRUŽENjA


Član 24.
Zastupnici Udruženja su Direktor i Izvršni direktor Udruženja, kako je to predviđeno članom 17, 18, 25. i 26. ovog Statuta.
Delokrug Zastupnika Udruženja:
1. predstavlja i zastupa Udruženje
2. stara se o sprovođenju odluka organa odlučivanja
3. učestvuje u stvaranju i operacionalizaciji strategije rada i razvoja Udruženja
4. odgovara za zakonitost rada Udruženja
5. organizuje prikupljanje sredstava zudruženja
6. raspolaže sredstvima Udruženja, saglasno odlukama organa Udruženja, radi ostvarenja ciljeva utvrđenih Statutom
7. razvija saradnju sa partnerskim i drugim organizacijama
8. zasniva radni odnos sa zaposlenima u Udruženju
9. vrši i druge poslove u skladu sa ovim Statutom i drugim opštim aktima Udruženja


DIREKTOR UDRUŽENjA 


Član 25.
Direktor Udruženja predstavlja Udruženje u zemlji i u inostranstvu, predsedava Skupštinom i Upravnim odborom, učestvuje u radu Saveta Udruženja, rešava sporove između drugih organa i funkcionera Udruženja, ukoliko ne postoji za to nadležno telo ili procedura, i stara se o ostvarivanju ciljeva Udruženja.
Direktor i Izvršni direktor zastupaju Udruženje u pravnom prometu i imaju prava i dužnosti finansijskog nalogodavca.
Direktor je ovlašćen da zastupa Udruženje i potpisuje sva finansijska i novčana dokumenta u ime Udruženja. Mandat direktora traje četiri godine i on se može ponovo birati na tu funkciju.
Direktor Udruženja takođe:
• vodi poslovanje udruženja i donosi odluke u okviru operativnih programa i planova razvoja Udruženja
• donosi opšte akte u vezi sa unutrašnjom organizacijom rada, radnim odnosima i upotrebom sredstava Udruženja, uz prethodnu saglasnost Upravnog odbora
• korporativno razvija Udruženje, donoseći i primenjujući poslovne, marketinške i operativne planove, koje odobrava Upravni odbor
• saziva i vodi redovne i vanredne sastanke i sednice Upravnog odbora
• razvija ljudske resurse udruženja
• razvija tehničke i tehnološke resurse udruženja
• prikuplja finansijska sredstva od donatora razvijanjem projekata
• obezbeđuje pravovremeno i uredno knjigovođstveno i poresko administriranje
• raspolaže imovinom Udruženja u iznosu do 200.000,00 RSD
• podnosi Upravnom odboru redovni polugodišnji i godišnji finansijski izveštaj i izveštaj o poslovnom radu Udruženja
• rukovodi opremom i inventarom Udruženja i vodi njihovu evidenciju u skladu sa zakonom i internim odlukama
• izvršava operativne i organizacione odluke Skupštine.


IZVRŠNI DIREKTOR UDRUŽENjA 


Član 26.
Izvršni direktor rukovodi organizacionim pitanjima Udruženja u periodu između dve sednice Upravnog odbora, postupajući na osnovu usvojene politike, akata, programa i odluka Skupštine i Upravnog odbora, u okviru svoje nadležnosti.
Izvršni direktor je za svoj rad odgovoran Upravnom odboru, tako što podnosi periodične izveštaje o radu. Ukoliko izvršni direktor ne podnese izveštaj o radu, ili taj izveštaj ne bude prihvaćen, Upravni odbor može izreći meru suspenzije svih ili određenih prava i dužnosti izvršnog direktora.
Direktor i Izvršni direktor zastupaju Udruženje u pravnom prometu i imaju prava i dužnosti finansijskog nalogodavca.
Izvršni direktor, u okviru zadataka iz stava 1. ovog člana, naročito je odgovoran za sledeće obaveze i dužnosti:
• obezbeđivanje finansijskih sredstava za održivost Udruženja (kancelarijski prostor, finansijska sredstva za režijske troškove, plata/honorar za jednu osobu-administratora)
• priprema, pisanje i apliciranje predloga projekata
• prevođenje dokumenata, po potrebi, uspostavljanje saradnje sa drugim organizacijama/institucijama, lokalnom upravom, potencijalnim donatorima i sl.
• asistiranje projektnim timovima u svim oblastima koje projektni timovi zajednički obavljaju
• priprema i pisanje finansijskih i projektnih izveštaja
• tehnička koordinacija sastanaka i drugih aktivnosti projektnih timova
• izvršavanje ostalih zadataka po nalogu Upravnog odbora Udruženja.
• dnevno funkcionisanje Udruženja i kancelarije
• koordinaciju upotrebe materijalnih i ljudskih resursa (u dogovoru sa rukovodiocima projekata)
• organizovanje protoka informacija unutar Udruženja i prema spolja
• organizovanje i nadzor nad radom osoblja, staranje o nabavkama
• radnje u vezi sa zapošljavanjem novog osoblja, organizovanje kontakata sa javnošću
• priprema izveštaja za spoljne saradnike, koordinacija i po potrebi obavljanje komunikacije sa drugim organizacijama i međunarodnim sekretarijatom,
• organizovanje prikupljanja sredstava za sprovođenje novih projekata
• vođenje evidencije o članstvu i dokumentacije koja se odnosi na rad Udruženja.


GENERALNI SEKRETAR UDRUŽENjA


Član 27.
Generalni sekretar pomaže Direktoru i Izvršnom direktoru pri planiranju sastanaka, stara se o tome da se oni održavaju u skladu sa statutom Udruženja, da sastanak i dnevni red budu oglašeni i, ako je potrebno, unapred dostavljeni i da članovi i članice dobiju sve potrebne informacije, vođenje i distribuiranje zapisnika, pomaganje direktoru/ci da odluke budu donete kada se to traži.
Obaveze generalnog sekretara su i vođenje prepiske, staranje o tome da odgovarajući ljudi budu obavešteni o prepisci, slanje propagandnog materijala i drugih informacija o organizaciji.
Generalnog sekratara bira skupština Udruženja, na period od četiri godine, i može biti ponovo izabran.


OSNIVANjE DRUGIH ORGANA I RADNIH TELA


Član 28. 
Radi ostvarivanja specifičnih zadataka Udruženje može osnovati svoje podcentre, klubove, sekcije ili podsekcije koji će delovati u sastavu Udruženja, bez statusa pravnog lica. O formiranju podcentara, klubova, sekcija ili podsekcija, i imenovanju lica koja će ih voditi odlučuje Upravni odbor.

Član 29.
Radi efikasnog izvršavanja svojih poslova Upravni odbor može da obrazuje sledeće organe i radna tela: direktore projekata, izvršna tela po projektima, druge organe i radna tela po potrebi.

Član 30.
Direktor projekta organizuje obavljanje programskih aktivnosti Udruženja građana, sprovodi definisani projekat i rukovodi radom izvršnih tela i drugih radnih tela Upravnog odbora za koje predlaže Upravnom odboru kadrovska rešenja i za čiji rad odgovara.

Član 31.
Rad ostalih organa i radnih tela Upravnog odbora reguliše se posebnim opštim aktima koje donosi Upravni odbor. Svi organi i radna tela Upravnog odbora za svoj rad odgovaraju Upravnom odboru.

Član 32.
U okviru svojih osnovnih aktivnosti Udruženje može obavljati poslove na izradi odgovarajućih naučno-istraživačkih projekata u okviru stučnih znanja i sposobnosti svojih članova.



  • Osnovni principi i pravila finansijskog poslovanja
  • Odgovornost za obaveze udruženja
  • Način sticanja sredstava za ostvarivanje ciljeva
  • Privredna delatnost kojom se stiče dobit
  • Izgled i sadržina pečata i štambilja
  • Oblik i izgled znaka i drugih simbola 
  • Način ostvarivanja javnosti rada
  • Poslovna tajna
  • Elektronsko poslovanje udruženja, vođenje poslova na internetu


  • Principi udruženja
  • Rodna ravnopravnost
  • Saradnja sa drugim udruženjima i organizacijama 
  • Promena sedišta i naziva
  • Dan udruženja
  • Izmene i dopune statuta
  • Prestanak rada udruženja i postupanje sa imovinom









KONTAKT

Име

Имејл адреса *

Порука *